Köpvillkor
MERO Group ApS
Tåsingegade 22, 3. tv
8200 Aarhus N
Org. nr: 44871211
Betalning
MERO Group ApS accepterar onlinebetalningar med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Klarna, Visa Electron.
Betalningen kommer först att dras från ditt konto när den fysiska varan skickas eller när den virtuella produkten är skapad, om inte annat avtalats eller framgår av din beställning.
Reservation av belopp
Vid användning av betalkort, både debet och kredit, görs en reservation av det belopp som handlas för. Detta belopp är reserverat tills webbshoppen har behandlat och skickat din beställning. När beställningen skickas, tas pengarna från kontot. Reservationstiden beror på produkten/tjänsten.
Autorisering på debitkort
Vid debitkort kommer du att kunna se att pengarna är reserverade på ditt konto och att ditt tillgängliga belopp kommer att minska. Om du eller webbshoppen senare avbokar din beställning, kan webbshoppen inte ta ut pengarna, men reservationen kommer fortfarande att vara aktiv under en period. Observera att endast din bank (eller kortutgivare) kan upphäva reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengarna kommer först att dras från ditt konto och visas i din översikt när webbshoppen behandlar och tar betalningen för din beställning.
Alla belopp på webbplatsen är inklusive moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Sverige (SEK)
MERO Group ApS använder en säker betalserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket betyder att dina data är säkra och inte kan läsas av obehöriga.
MERO Group ApS egen webbplats använder också kryptering med SSL-protokoll.
Leverans
Leveranstiden för din beställning är 1-5 vardagar.
MERO Group ApS skickar varor med följande: DAO.
Frakten beräknas utifrån vikt.
Ångerrätt
Det ges 14 dagars full returrätt för varor köpta på webbplatsen, om inte annat avtalats eller framgår av din beställning.
Den 14 dagars perioden börjar den dag då beställningen levererades.
Eventuella returfraktkostnader betalas av dig själv.
För att utnyttja ångerrätten måste du meddela oss senast 14 dagar efter leverans, och varan måste vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att vi blivit informerade om ditt utnyttjande av ångerrätten.
Begäran om ångerrätt ska skickas via e-post till info@nordicease.dk. I meddelandet ska det tydligt framgå att du vill utnyttja ångerrätten. Paketet ska skickas tillbaka till adressen: Tåsingegade 22, 3. tv 8200 Aarhus N, eller till närmaste paketbutik för denna adress.
Varans skick vid retur
Du ansvarar för den förlust av varans värde som orsakas av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Det betyder att du får prova varan på samma sätt som om du handlade i en fysisk butik.
Om varan har prövats utöver vad som beskrivs ovan, betraktas den som använd och av minskat värde. Detta innebär att vid ångrat köp får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka. Det är upp till MERO Group ApS att bedöma varans skick.
Reklamationsrätt
Det ges 2 års reklamationsrätt för produkter i enlighet med den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller för alla fel i mjukvara, material och tillverkning.
Reklamation angående fel och brister ska meddelas MERO Group ApS inom rimlig tid efter att varan mottagits. Här anses max två månader som rimlig tid, om inte annat har avtalats. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.
Reklamation gäller inte vid felaktig eller ovanlig hantering av produkten.
MERO Group ApS täcker returfraktkostnaderna i rimlig omfattning.
Vid retur kontaktas företaget:
MERO Group ApS
Tåsingegade 22, 3. tv, Aarhus, Denmark
Reklamationer tas inte emot om de skickas på efterkrav.
Kund- & Integritetspolicy
Vi säljer inte vidare personliga uppgifter och delar inte dina personliga uppgifter med andra. De är endast registrerade i vårt kundregister. Du kan när som helst få dina uppgifter raderade.
För att du ska kunna ingå avtal med MERO Group ApS behöver vi följande information:
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress
Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos MERO Group ApS och lagras i upp till fem år, varefter de raderas.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.
Direktören och de anställda för MERO Group ApS har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.
Den personuppgiftsansvarige i MERO Group ApS är: Nordic Ease
Vi lagrar och överför inte kunduppgifter krypterat.
Som registrerad hos MERO Group ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få insyn i vilka uppgifter som registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt Personuppgiftslagen och vid förfrågningar om detta kontaktas info@nordicease.dk.
Cookies
På https://nordicease.se/ används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och göra ditt besök så enkelt som möjligt.
Du kan när som helst radera cookies från din dator, se instruktionerna på Webshop Cookies och Integritetspolicy.
Logg-statistik
Vi använder en logg-statistik på https://nordicease.se/, vilket betyder att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar, etc.
Loggstatistiken används endast för att optimera MERO Group ApS webbplats.
Möjligheter till klagomål
Ett klagomål om en vara eller tjänst kan lämnas till Nævnenes Hus, Mæglingsteamet för Konsumentklagomål, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen för Nævnenes Hus. Mæglingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling, och om en lösning inte kan nås kan du lämna in klagomålet till Konsumentklagenämnden.
Som huvudregel är det ett krav att varan eller tjänsten som du klagar över har kostat minst 1.110 DKK och högst 100.000 DKK. För klagomål om kläder och skor ska priset som huvudregel vara minst 720 DKK. Beloppsgränserna kan komma att ändras. Du måste betala en avgift för att få ditt klagomål behandlat.
EU-kommissionens online-klagomålsportal kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är konsument med bostad i ett annat EU-land. Klagomål lämnas här:
http://ec.europa.eu/odr
Vid inlämning av ett klagomål ska du ange vår e-postadress info@nordicease.dk
Akupressur örefrö
Våra akupressur örefrön rekommenderas inte för användning under graviditet eller för personer med nickel- eller limallergi. Vi avråder också från användning av denna produkt för barn under 8 år. Observera att produkten inte är avsedd att diagnostisera, behandla, bota eller förebygga någon sjukdom. Vid frågor om medicinska tillstånd rekommenderas det alltid att söka rådgivning hos en läkare.